Klasična i biometrijska kontrola pristupa

Kako bi se ostvario nadzor i prolaz kroz određene ulaze u bilo poslovne ili privatne objekte ili otvorena ograđena područja poput parkirališta more se ugraditi oprema koja to omogućuje. Naime, u ponudi imamo provjerene i kvalitetne proizvode koji mogu zadovoljiti i najkompleksnije potrebe nadzora i evidencije ulazaka i omogućavanja istih. Definicijom dodjeljivanja određenih prava korisnicima, posjetiteljima i td. osiguravamo da se objekt koristi prema unaprijed određenim pravilima kretanja i pristupa.

Rampe i automatika za vrata

Rampe su dobavljive u obliku kitova koji uz rampu sadrže i sve potrebne komponente za daljinsko upravljanje rampom te signalizaciju. Kitovi su opremljeni i sigurnosnom zaštitom – ako prilikom spuštanja letva naiđe na prepreku, rampa se ponovno automatski otvara. Uz kitove dostupna je i modularna automatska rampa kod koje korisnik, ovisno o primjeni, odabire komponente sustava, kao i njihov broj. U ponudi primarno imamo FAAC i CAME sustave pokretnih barijera, te svu prateću opremu.

KONTROLA PRISTUPA (KP) i EVIDENCIJA RADNOG VREMENA (ERV)

U svojoj osnovi, KP i ERV sustavi su sredstva kontrole tko ulazi na neko mjesto i kada, odnosno selektivno ograničenje pristupa u kontrolirana područja. Osoba koja ulazi može biti zaposlenik, izvođač radova ili posjetitelj, a može se kretati pješice, voziti vozilo ili koristiti drugi način prijevoza. Mjesta na koje ulaze mogu biti zgrada, parkiralište, hotel, soba, financijska institucija, zdravstvena ustanova, zračna luka i sl.

Osim što sustav kontrole pristupa jamči sigurnost pristupa objektu, može ponuditi i mnoge druge prednosti, uključujući poboljšanu učinkovitost vaših poslovnih procesa i upravljanja gradilištem, parkingom ili zgradama.

Sustavi kontrole pristupa danas, bez sumnje, predstavljaju jedan od najvažnijih elemenata u štićenju osoba i imovine. Razvojem biometrijskih sustava dobiven je najsigurniji identifikacijski ključ u kontroli pristupa.

Sustavi KP-a doživjeli su pravu revoluciju otkako je svijet pokorila pandemija COVID-19. Fizičko distanciranje nametnuto pandemijom, pogurnulo je kontrolu pristupa u prvi plan. KP je postala moćan alat za ublažavanje rizika, primjerice u vidu sustava koji očitava i tjelesnu temperaturu osobe koja ulazi u neki prostor. Stoga je krajnje vrijeme da razmislite o modernom sustavu kontrole pristupa, odnosno njegovoj nadogradnji (ukoliko posjedujete takav sustav), jer pandemija je doista potaknula pravi tehnološki boom u razvoju ovih sustava.

Nastavno na sustav KP-a, njegova logična nadogradnja u obliku softverskih algoritama, nastao je sustav ERV, evidencije radnog vremena. Naime, shodno Pravilniku o sadržaju i načinu vođenja evidencije o radnicima, njihovim prekovremenim satima, službenim putovanjima, privatnim odlascima, bolovanjima i dr. nastao je sustav KP-a s integriranom obradom gore navedenih podataka i procesuiranjem istih ka mnogim knjigovodstvenim i sličnim programima koji znatno olakšavaju rad i čine mnoge uštede poslodavcima. Primjer jednog jednostavnog sustava KP-a i ERV-a sastoji se od čitača koji se nalazi ispred kontroliranih (elektroprihvatnikom ili sl. uređajem) ulaznih vrata u poslovni prostor, izlaznog čitača/registra radnog vremena, te kontrolera i redundantnog napajača s priključkom na TCP/IP mrežu. Kada, primjerice, zaposlenik ujutro dolazi na posao, registrira se dolazak prislanjanjem RFID kartice (ovisno o tipu čitača) što pri pozitivnoj autentifikaciji omogućuje proradu elektroprihvatnika ili sl. te otvaranjem vrata za ulazak. Pri odlasku zaposlenika iz tvrtke, isti odabire povod izlaska na registru/čitaču koji čini isto kao i vanjski čitač: otvara vrata. Taj čin se u softwareu bilježi kao određeni događaj u "kartici" zaposlenika i na kraju mjeseca u sekundi postaju dostupni podaci za obračun plaće ili u neku drugu svrhu.

Evidencija radnog vremena

Sustavi za evidenciju radnog vremena su gotovo identični sa sustavima kontrole pristupa osim što se razlikuju po mogućnostima obrade putem licenciranog software-a. Naime, programski paket za obradu radnog vremena sadrži sve mogućnosti i postavke koje su nam bitne pri evidenciji radnog vremena i obračunu plaća. Sam software je tako kreiran da zadovoljava zakonskim normama i odredbama Zakona o radu. Dana 15. prosinca 2009. godine u 'Narodnim novinama'. br. 149/09 objavljen je novi Zakon o radu. Zakon stupa na snagu 01. siječnja 2010. godine, osim poglavlja 4., 5., 6. i 7. glave XVII. ovoga Zakona, te članka 293. stavka 1. podstavka 34. do 48. ovoga Zakona, koji stupaju na snagu danom pristupanja Republike Hrvatske Europskoj uniji.


Zakon o radu

Novi Zakon o radu, utvrđuje obvezu poslodavaca da vode evidenciju o radnicima na način koji će biti uređen pravilnikom koji treba donijeti Ministarstvo gospodarstva, rada i poduzetništva u roku od 6 mjeseci od dana stupanja Zakona o radu na snagu. Općim odredbama propisuje se dužnost poslodavca da na propisani način vodi evidenciju o radnicima koji su kod njega zaposleni, na način koji će propisati ministar pravilnikom tako da budu vidljivi važni podaci o radnicima i o radnom vremenu kao što su stvarno odrađeni sati radnika, uključivo odrađeni prekovremeni sati, dani plaćenog i neplaćenog dopusta, dani godišnjeg odmora, dani blagdana i neradnih dana u koje radnik nije obvezan raditi prema posebnom propisu, kao i sva druga razdoblja opravdane spriječenosti radnikove prisutnosti na radu. Stoga, korisnik će se pri dolasku na posao registrirati, a isto tako i odjaviti pri odlasku s posla. Naravno, ukoliko tokom radne obaveze mora izlaziti izvan objekta također će izvršiti određen vid registracije. Na kraju mjeseca imat ćemo točnu evidenciju satnice, prekovremenih sati, bolovanja, privatnog i službenog odsustva i tomu slično.